نسبت فامیلی امام حسین (ع) و یزید!!!

  • ۲۷۱
نسبت فامیلی امام حسین (ع) و یزید!!!

+متن شبهه یا سوال:

نام: یزید - شهرت: بنی امیه- نام پدر: معاویه - نام پدربزرگ: ابوسفیان - نام جد بزرگ: عبدالمطلب

نام: حسین
شهرت: بنی هاشم
نام پدر: علی
نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب
نام جد بزرگ: عبدالمطلب

نتیجه گیری:
رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو
رابطه ی امام علی و معاویه: پسرعمو
رابطه ی معاویه و محمد (ص): پسرعمو
رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب:برادر
رابطه ی محمد (ص) و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد
رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی

علت اختلاف: دعوای خانوادگی بر سر قدرت؛

کسی نیست بگوید شما ایرانیان را چه؟ که سال هاست بر سر خود می‌زنید؟!

خود اعراب اینها رو قبول ندارن! شما نخود کدام آشید؟؟؟؟؟؟؟؟


+پاسخ کوتاه :
1. خلاصه شجره نامه پیامبر (ص) و ابوسفیان:
– عبدمناف – هاشم – عبدالمطلب – عبدالله – محمد (ص)
– عبدمناف – عبدالشمس – امیه – حرب – صخر (ابوسفیان)

2. عبدالمطلب ابدا در شجره پدران ابوسفیان قرار ندارد و تنها نسب مشترک او با پیامبر (ص) به عبد مناف باز می‌گردد! یعنی امام حسین (ع) و یزید تا نسلها قبل نیز رابطه خویشاوندی نداشته اند!

با توجه به موارد بالا: نسبت های فامیلی ذکر شده صحیح نیست؛ درنتیجه امام حسین (ع) و یزید پسر پسرعمو نیستند!

– علاوه بر آن دو دیدگاه در مورد «امیه» جد ابوسفیان وجود دارد؛
الف: او برده ای رومی (و به احتمال زیاد یهودی) است که عبدالشمس او را آزاد کرده و به فرزندخواندگی پذیرفت.
ب: «امیه» فرزند عبد الشمس است.

البته دیدگاه اول بسیار مستندتر است. وجود این دو دیدگاه هیچ تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند و در حالت دوم نیز اجداد ایشان از چند نسل قبل مجزا بوده اند.

3. جناب ابوطالب پدر حضرت علی (ع)، فرزند عبدالمطلب هستند.

بنابراین:
– ابوطالب و ابوسفیان برادر نیستند!
– ابوسفیان عموی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نیست!

نویسنده متن دچار اشتباه شده است، او «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیه» اشتباه گرفته و به همین جهت ابوسفیان را عموی پیامبر می‌داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو.

4. تمام این جعلیات به این دلیل در شبهه آمده تا مخاطب را وادار به پذیرش دلیل دروغین «اختلاف خانوادگی» و «قدرت» جهت قیام امام حسین (ع) کند!


+پاسخ مفصل :
متن فوق، متنی است که متاسفانه در کانال‌های ملحدین به اشتراک گذاشته شده است، و بیانگر ذات نویسندگان مطلب است. کسانی که حتی از بدیهیات تاریخ اسلام خبری ندارند و شروع به نقد اسلام کرده‌اند. شگفت آنجاست که خود را خردگرا نیز می‌نامند.

1. خلاصه شجره نامه پیامبر (ص) و ابوسفیان:
* عبدمناف – هاشم – عبدالمطلب – عبدالله – محمد (ص).
* عبدمناف – عبدالشمس – امیه – حرب – صخر (ابوسفیان).

2. عبدالمطلب ابدا در شجره پدران ابوسفیان قرار ندارد و تنها نسب مشترک او با پیامبر (ص) به عبد مناف باز می‌گردد! یعنی امام حسین (ع) و یزید تا نسلها قبل نیز رابطه خویشاوندی نداشته اند!

3. با توجه به موارد بالا:
– امام حسین (ع) و یزید پسر پسرعمو نیستند!
– امام علی (ع) و معاویه پسر عمو نیستند!
– پیامبر (ص) و معاویه پسر عمو نیستند!

4. جناب ابوطالب پدر حضرت علی (ع)، فرزند عبدالمطلب هستند.

پس با در نظر گرفتن موارد بالا:
– ابوطالب و ابوسفیان برادر نیستند!
– ابوسفیان عموی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نیست!

اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است. «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیه» اشتباه گرفته و به همین جهت ابوسفیان را عموی پیامبر می‌داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو.

علاوه بر مطالب بالا لازم به ذکر است دو دیدگاه در مورد «امیه» جد ابوسفیان وجود دارد.
الف: او برده ای رومی (و به احتمال زیاد یهودی) است که عبدالشمس او را آزاد کرده و به فرزندخواندگی پذیرفت.
ب: «امیه» فرزند عبد الشمس است.
که البته دیدگاه اول بسیار مستندتر است.

وجود این دو دیدگاه هیچ تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند و در حالت دوم نیز اجداد ایشان از چند نسل قبل مجزا بوده اند و حتی نسبت نزدیک داشتن ایشان نیز به دلیل اختیاری که انسان در امور دارد، ایرادی نداشت.

5. تمام این جعلیات به این دلیل در شبهه آمده تا مخاطب را وادار به پذیرش دلیل دروغین «اختلاف خانوادگی» و «قدرت» جهت قیام امام حسین (ع) کند!

6. اما علت جنگ بین امام حسین علیه السلام و یزید، بر سر چه موضوعی بود؟

علل قیام امام حسین (ع) به اختصار:
* بیعت خواهی یزید که فردی فاسد و هرزه بود از امام معصوم و عزم قتل ایشان در صورت عدم بیعت.
* دعوت مردم کوفه از امام حسین و تمام شدن حجت بر ایشان.
* اصلاح امت و مبارزه با فساد که جامعه اسلامی به دلیل سیاستها و فساد یزید از اسلام کاملا دور شده بود.

اگر این حرکت امام حسین علیه السلام صورت نمی‌گرفت، اکنون نامی از اسلام حقیقی نبود. اسلامی که در آن شراب خواری حلال باشد و تجاوز و تخریب کعبه و… تجویز شود، اسلام محمدی نبوده است.

شاید کلام چارز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی، درباره شخصیت قیام امام حسین علیه السلام، بهترین برداشت در این مورد باشد. او می‌گوید:

If Husain had fought to quench his worldly desires…then I do not understand why his sister, wife, and children accompanied him. It stands to reason therefore, that he sacrificed purely for Islam

«اگر مقصود حسین جنگ در راه خواسته‌های دنیوی خود بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و کودکانش را همراه خود برد. پس عقل چنین حکم می‌کند که او به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد».

7. دین امری فراتر از نژاد و قومیت است و ایرانیان همیشه مفتخر بودند در مسیر آزادگی و حق طلبی که همان مسیر اهل بیت (ع) بوده گام بردارند.


منیع : مرکز پاسخگویی به شبهات


نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پاسخ به شبهات و بیان دستاوردها